Marketing επιχειρήσεων Υπηρεσιών και Διαφήμιση τους στο Internet

Εισαγωγή

Εάν έχετε μικρομεσαία επιχείρηση παροχής Υπηρεσιών και παρέχετε υπηρεσίες σε ιδιώτες ή επιχειρήσεις, αυτό το άρθρο είναι για εσάς. Θα αναλύσουμε τις ανάγκες που συνήθως παρουσιάζονται σε εταιρίες παροχής υπηρεσιών, θα δούμε τις ιδιαιτερότητες και θα εξετάσουμε πως οι ψηφιακές τεχνολογίες και το Internet Marketing μπορούν να βοηθήσουν αυτού του είδους τις επιχειρήσεις.

Ορισμός, Ιδιαιτερότητες και Παραδοχέςoffice space

Οι εταιρίες παροχής υπηρεσιών επεκτείνονται σε μία ευρεία γκάμα δραστηριοτήτων, που όμως έχουν συναφείς ανάγκες σε ότι αφορά το Digital Marketing και την διαφήμισή τους. Μία εταιρία παροχής υπηρεσιών μπορεί να απευθύνεται σε τελικούς καταναλωτές και αυτοί οι καταναλωτές να είναι και πάλι επιχειρήσεις, δηλαδή να γίνεται μία συναλλαγή Business to Business (B2B). Για παράδειγμα, η Unbelt DMS είναι μία εταιρία παροχής υπηρεσιών ψηφιακού μάρκετινγκ που απευθύνεται σε επιχειρήσεις. Όμως, σε εξίσου πολλές περιπτώσεις οι τελικοί πελάτες μία επιχείρησης υπηρεσιών μπορεί να είναι ιδιώτες. Όταν για παράδειγμα αναζητούμε τις συμβουλές ενός διαιτολόγου ή χρησιμοποιούμε τις εγκαταστάσεις ενός πάρκινγκ, δεχόμαστε υπηρεσίες ως ιδιώτες από έναν επαγγελματία ή μία εταιρία παροχής υπηρεσιών.

Κόστος και Τιμή Πώλησης της Υπηρεσίας

Οι επιχειρήσεις υπηρεσιών έχουν ένα μεγάλο πλεονέκτημα. Δεν χρειάζεται να διατηρούν στοκ εμπορεύσιμων προϊόντων ή πρώτων υλών. Δεν κινδυνεύουν από απαξίωση των εμπορευμάτων, ούτε από λάθος επιλογές στην διαμόρφωση του προϊοντικού μίγματος. Επίσης, δεν χρειάζονται εκθεσιακούς και αποθηκευτικούς χώρους, ούτε ιδιαίτερα μεγάλες εγκαταστάσεις. Δυνητικά, ένας επαγγελματίας που παρέχει υπηρεσίες μπορεί να εργαστεί από το σπίτι του, και πολλοί το κάνουν, ειδικά στα πρώτα βήματα. Με αυτή την λογική, θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι όλες οι εισπράξεις αποτελούν κέρδος. Αλλά αυτό είναι μία λάθος οπτική. Οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις θα πρέπει να υπολογίσουν:

  • Τα ενοίκια των εγκαταστάσεων εάν υπάρχουν
  • Την αγορά του εξοπλισμού και των παγίων και τις δαπάνες συντήρησης
  • Την προβολή και διαφήμιση
  • Τους λογαριασμούς
  • Τις εισφορές
  • Τις καθημερινές λειτουργικές δαπάνες (λογαριασμοί ΔΕΚΟ, επικοινωνία, γραφική ύλη)
  • Τους μισθούς και την αποζημίωση των ιδιοκτητών και των υπαλλήλων
  • Την φορολογία

Μερικά από αυτά τα έξοδα μπορούν να συμπιεστούν, άλλα όμως είναι ανελαστικά. Για παράδειγμα, μπορεί ένας επιχειρηματίας να ενοικιάσει πιο μικρό χώρο, ή μπορεί να εργάζεται από το σπίτι του. Αλλά όμως δεν μπορεί να περιορίσει την φορολογία, ούτε τις εισφορές, ούτε φυσικά μπορεί να λειτουργεί χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα.

Είναι πολύ σημαντικό λοιπόν να υπολογιστεί εξαρχής το ελάχιστο εφικτό ποσό δαπανών για ένα δεδομένο χρονικό διάστημα και στην συνέχεια το απαραίτητο ύψος πωλήσεων με ένα συγκεκριμένο περιθώριο μικτού κέρδους που χρειάζεται στο ίδιο χρονικό διάστημα, προκειμένου να καλυφθούν τα κόστη και η επιχείρηση να είναι βιώσιμη. Πρέπει να απαντήσετε τις εξής ερωτήσεις:

  • Πόσο τζίρο (κύκλος εργασιών) χρειάζεται να κάνει η επιχείρησή μου;
  • Πόση είναι η μέση τιμή της υπηρεσίας;
  • Σε πόσες ξεχωριστές πωλήσεις τον μήνα μεταφράζεται αυτό;
  • Σε πόσες πωλήσεις την ημέρα;

Φτιάξτε μερικά σενάρια με εναλλακτικά περιθώρια κέρδους για να πάρετε μία εικόνα για την δυσκολία του εγχειρήματος και κάντε μία ειλικρινή πρόβλεψή κατά πόσο αυτές οι επιδόσεις είναι εφικτές. Έχουμε φτιάξει ένα αρχείο excel που μπορεί να σας βοηθήσει να πάρετε αυτες τις αποφάσεις και να δοκιμάστε τα σενάριά σας.

Προσοχή! Την εποχή της κρίσης, οι περισσότεροι επαγγελματίες κι επιχειρήσεις ρίχνουν το περιθώριο κέρδους τους, μειώνοντας τις τιμές τους, για να είναι πιο ανταγωνιστικοί. Όμως αυτό καθιστά τα ύψη του κύκλου εργασιών που πρέπει να επιτευχθούν πολύ υψηλά και μερικές φορές ανέφικτα.

«Πόσο τζίρο πρέπει να κάνω για να είμαι βιώσιμος;» Αυτή και μόνο η ερώτηση, και η απάντησή της, μπορεί να είναι η διαφορά της επιτυχίας και της αποτυχίας μίας επιχειρηματικής προσπάθειας. ΠΡΕΠΕΙ ΤΑ ΝΟΥΜΕΡΑ ΝΑ ΒΓΑΙΝΟΥΝ, διαφορετικά, καλύτερα να μην ξεκινήσετε καν.

Ανταγωνισμός

Είναι απογοητευτικό να μετρήσει κανείς πόσο λίγες μικρές Ελληνικές εταιρίες λαμβάνουν υπόψη τους τον ανταγωνισμό τους! Κι όμως οι πελάτες σήμερα, έχουν πληθώρα επιλογών για να καλύψουν μία δεδομένη ανάγκη. Γιατί να προτιμήσουν εσάς;

Πρέπει να εξετάζετε συνεχώς τον ανταγωνισμό σας. Τι προσφέρει στους καταναλωτές, σε ποιες τιμές διαθέτει  τις υπηρεσίες που παρέχει, 7Ps of Marketingαλλά και την συνολική αγοραστική εμπειρία που απολαμβάνει ο πελάτης. Και πάντα πρέπει να προσπαθείτε να γίνετε καλύτεροι. Τα 7Π του Μάρκετινγκ αποτελούν έναν πλήρη οδηγό για να κατατάξετε, να αναλύσετε και να αξιολογήσετε την δική σας εταιρία και τον ανταγωνισμό σας. Τα θυμίζουμε ξανά: Product (Η βασική υπηρεσία), Price (Τιμή), Place (Διανομή, Τοποθεσία), Promotion (προβολή, Διαφήμιση), People (Άνθρωποι), Processes (Διαδικασίες) και Physical Evidence (Φυσική Παρουσία, φυσική απόδειξη).

Το σύνολο αυτής της ανάλυσης που θα κάνετε αποτελεί το μίγμα του μάρκετινγκ της επιχείρησής σας. Και θα πρέπει να είναι ελκυστικό τουλάχιστον σε ένα μέρος των δυνητικών πελατών σας, έτσι ώστε να σας επιτρέπει να συνεχίσετε να λειτουργείτε κερδοφόρα.

Πλατφόρμες Εκδήλωσης ενδιαφέροντος

Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών εντάσσονται τις διαδικτυακές πλατφόρμες εκδήλωσης ενδιαφέροντος για υπηρεσίες. Οι πλατφόρμες αυτές είναι διαδικτυακά websites που φέρνουν κοντά ενδιαφερόμενους πιθανούς πελάτες και επιχειρήσεις. Ο τελικός πελάτης εισάγει σε μία φόρμα την υπηρεσία που επιθυμεί να του παρασχεθεί και τις λεπτομέρειες της. Στην συνέχεια οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις, αφού την αξιολογήσουν και την κοστολογήσουν, "αγοράζουν" τα στοιχεία επικοινωνίας του, εκδηλώνωντας ενδιαφέρον για την συγκεκριμένη εργασία. Παραδείγματα τέτοιων πλατφορμών στην Ελλάδα είναι το douleutaras.gr, το myconstructor.gr, το kostologisikoyfomaton.gr κ.ά.

Η προσέγγιση αυτή προσφέρει πλεονεκτήματα τόσο για τους πελάτες όσο και για τις επιχειρήσεις. Για τους καταναλωτές η ύπαρξη παρόμοιων εργαλείων είναι πολύ εξυπηρετική, αφού με μία απλή εκδήλωση ενδιαφέροντος αποκτούν μία άμεση εικόνα για τις εναλλακτικές λύσεις που έχουν, τόσο σε επίπεδο υπηρεσίας, όσο και στις τιμές.

Για τις επιχειρήσεις, προσφέρεται ένα κανάλι εύρεσης υποψηφίων πελατών, την στιγμή που επιλέγουν και έχουν διαθεσιμότητα πόρων, ενώ - εάν χειριστούν σωστά τις ενέργειές τους - μαθαίνουν από τις επιτυχίες και τις αποτυχίες τους σε ποιά σημεία πλεονεκτούν και σε ποιά σημεία μειονεκτούν έναντι του ανταγωνισμού.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι περισσότερες από αυτές τις υπηρεσίες προσφέρουν εργαλεία αξιολόγησης των εταιριών από τους τελικούς πελάτες, μετά το πέρας της παροχής της υπηρεσίας. Αυτό, αναγκάζει τις εταιρίες να προσφέρουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες, σε μεγάλο βαθμό αποκλείει σύντομα τους ευκαιριακούς ερασιτέχνες που σκοτώνουν τις τιμές έχοντας κατά νου μόνο την απόκτηση του πελάτη και όχι την σωστή υλοποίηση, ενώ παρέχει την δυνατότητα στους υποψήφιους πελάτες να συν-αξιολογήσουν εκ των προτέρων τις υπηρεσίες που θα απολαύσουν βάσει των βαθμολογιών που έχουν αφήσει στην κάθε μία εταιρία οι προηγούμενοι πελάτες.

Δεν είναι λοιπόν παράλογα να ισχυριστεί κανείς ότι παρόμοιες πλατφόρμες, εκπαιδεύουν και βελτιώνουν την αγορά και για τις εταιρίες και για τους καταναλωτές.

Από την πλευρά των επιχειρήσεων, μερικοί παράγοντες που θα πρέπει να ληφθούν υπόψη:

  • Ο πελάτης δεν μπορεί να έχει ιδία άποψη εκ των προτέρων από τις εγκαταστάσεις της εταιρίας και τον επαγγελματισμό των ανθρώπων σας, οπότε προσπαθήστε με φωτογραφίες και βίντεο να τον καθησυχάσετε σχετικά με την σοβαρότητά σας. (Μάρκετινγκ: Physical Evidence)! Αυτό προϋποθέτει την δραστηριοποίηση και την ενεργή παρουσία της εταιρίας σας και εκτός της πλατφόρμας, με ένα όμορφο και χρήσιμο website καθώς και παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα (social media).
  • Χρησιμοποιείστε όσο το δυνατόν περισσότερες μαρτυρίες πελατών (testimonials), με δηλώσεις για την αξιοπιστία και την σοβαρότητά σας. Οι πλατφόρμες έχουν δυνατότητα βαθμολόγησης της αγοραστικής εμπειρίας των χρηστών τους και πρέπει να αγωνιστείτε να έχετε υψηλές βαθμολογίες. Ωστόσο, μην περιοριστείτε μόνο εκεί. Αντιγράψτε τις καλύτερες από τις μαρτυρίες και στο ιδιόκτητο site της επιχείρησής σας.
  • Η εξυπηρέτηση και η επικοινωνία, είτε τηλεφωνική είτε με email, πρέπει να είναι υποδειγματική.

Πρέπει να θυμάστε ότι πρέπει να παίζετε με τους κανόνες, σε έναν πολύ ανταγωνιστικό τομέα. Αν όμως χρησιμοποιήσετε την παρουσία σας σωστά, μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματά σας να απογειώνονται!

Προσφορές κι Εκπτώσεις

Ο πιο διαδεδομένος τρόπος ενίσχυσης των πωλήσεων είναι οι περιοδικές προσφορές και εκπτώσεις. Μειώνετε το περιθώριο κέρδους σας για να μπορέσετε να επιτύχετε περισσότερες πωλήσεις. Οι προσφορές είναι ο καλύτερος τρόπος για να πετύχετε βραχυπρόθεσμα ορισμένους συγκεκριμένους στόχους και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται υπερβολικά συχνά διότι διαφορετικά χάνουν την αποτελεσματικότητά τους.offers

Οι προσφορές και εκπτώσεις μπορούν να αποτελέσουν την ιδανική βάση για μία εντατική προβολή μέσω διαδικτυακού μάρκετινγκ και να συνδυαστούν με συστήματα πιστότητας για να αυξήσουν μονιμότερα την πελατειακή βάση της εταιρίας σας. Προσελκύετε νέους πελάτης με τις προσφορές σας, τους εντυπωσιάζετε με την εξυπηρέτησή σας και τους εντάσσετε σε προγράμματα πιστότητας προκειμένου να τους διατηρήσετε ως πελάτες σε βάθος χρόνου, ειδικά αν παρέχετε υπηρεσίες που επαναλαμβάνονται.

Το σημαντικό που θα πρέπει να θυμάστε είναι ότι ποτέ δεν πρέπει να κάνετε μία προσφορά απλά και μόνο για να την κάνετε. Πίσω από κάθε προσφορά πρέπει να υπάρχει κάποιος στόχος:

  • Επέκταση πελατολογίου
  • Επίτευξη στόχων
  • Επέκταση σε μία νέα αγορά
  • Εκμετάλλευση ηγετικής θέσης και πρόκληση δυσκολιών στον ανταγωνισμό

Σε κάθε περίπτωση, όπως πάντα, η στρατηγική σας πρέπει να είναι σαφής και μετρήσιμη.

 

Πιστότητα Πελατών – Loyalty Programs

Μία διαφορετική προσέγγιση είναι τα συστήματα πιστότητας. Δημιουργείτε ένα σύστημα ανταμοιβής των πελατών Loyaltyσας, ανάλογο με τις αγορές που πραγματοποιούν και με αυτόν τον τρόπο τους δίνετε ένα επιπρόσθετο κίνητρο να συνεχίσουν να αγοράζουν από εσάς. Μπορείτε πολύ εύκολα και σχετικά φθηνά να αποκτήσετε ένα τέτοιο σύστημα και να «δέσετε» τους πελάτες σας στην επιχείρησή σας. Είναι 7 φορές πιο ακριβό να αποκτήσει μία εταιρία έναν πελάτη, από τον να διατηρήσει έναν υπάρχοντα, που έχει αγοράσει ήδη από την επιχείρηση.

Είναι αυτονόητο ότι τα προγράμματα πιστότητας δεν είναι ιδανικά για όλες τις επιχειρήσεις. Εάν για παράδειγμα οι υπηρεσίες που παρέχετε αφορούν ανακαινίσεις σπιτιών και καταστημάτων, ή δικηγορικές υπηρεσίες για μία δικαστική υπόθεση ιδιωτών, ή την φωτογράφιση ενός γάμου, οι πελάτες σας, όσο ικανοποιημένοι κι αν είναι, δεν πρόκειται να ξανααγοράσουν υπηρεσίες από εσάς, εφόσον δεν τις χρειάζονται.

Αντίθετα, υπηρεσίες όπως κομμώσεις, ιατρικές υπηρεσίες σε χρόνια πάσχοντες, δικηγορικές και λογιστικές υπηρεσίες σε επιχειρήσεις κ.ά., αποτελούν επαναλαμβανόμενες σε τακτά χρονικά διαστήματα υπηρεσίες, που αξίζει τον κόπο να χρησιμοποιήσουν ένα σύστημα πιστότητας.

Authority της Παρουσίας σας

Μερικές επιχειρήσεις καταφέρνουν να μονοπωλήσουν τις αγορές τους είτε αυτές ορίζονται τοπικά, είτε σε ένα συγκεκριμένο αντικείμενο δραστηριοποίησης, είτε σε μία συγκεκριμένη εξειδίκευση. Γίνονται ο μοναδικός προορισμός για σχεδόν όλους τους πελάτες μίας συγκεκριμένης αγοράς.  Είναι ένα εξαιρετικό επίτευγμα. Όλες όσες το καταφέρνουν, παρουσιάζουν ένα συγκεκριμένο χαρακτηριστικό:  Έχουν καταφέρει να θεωρούνται αυθεντίες στον τομέα τους.

Μέσω του Digital Marketing μπορείτε να διευκολύνετε την επίτευξη αυτού του στόχου. Χρησιμοποιώντας έξυπνους τρόπους προβολής όπως το remarketing και ποιοτικό περιεχόμενο, μπορείτε εύκολα να πείσετε το online κοινό σας για τις δυνατότητες της επιχείρησής σας. Έχοντας σχεδιάσει μία αποδοτική στρατηγική ψηφιακής παρουσίας, μπορείτε να παραλάβετε τους υποψήφιους πελάτες σας από τα αρχικά στάδια της αγοραστικής διαδικασίας και να τους «συνοδέψετε» μέχρι την τελική αγορά, μεταβάλλοντας το μήνυμά σας βάσει της φάσης της αγοραστικής διαδικασίας.

Μία έξυπνη και αποδοτική στρατηγική, εξακολουθεί να ακολουθεί τους πελάτες ακόμη και μετά την αγορά, μετατρέποντάς τους σε διαφημιστές της εταιρίας σας και την εταιρία σας σε ηγέτη της αγοράς σας. Ρωτήστε μας!

Τοπικό Μάρκετινγκ – Local Marketing

Εάν η λειτουργία και το πελατολόγιο της επιχείρησής σας επικεντρώνεται σε μία γεωγραφική περιοχή μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα πλεονεκτήματα και τις μεθόδους του Local Marketing (Τοπικού Μάρκετινγκ).Local marketing map

Στην περιοχή σας μπορείτε να κυριαρχήσετε. Ακόμα κι αν ανταγωνίζεστε με εταιρίες κολοσσούς, υπάρχουν τρόποι μέσω του ψηφιακού μάρκετινγκ που θα σας επιτρέψουν να τους αντιμετωπίσετε επί ίσοις όροις κι ακόμη κι από θέση ισχύος, σε μία περιορισμένη, σημαντική όμως για εσάς, γεωγραφική περιοχή.

Με τα εργαλεία στόχευσης που προσφέρουν οι διαφημιστικές πλατφόρμες των Google και Facebook και φυσικά με την κατάλληλη στρατηγική και μεθοδολογία, μπορείτε όχι μόνο να επιβιώσετε αλλά και να επικρατήσετε έναντι των μεγάλων εταιριών.

Αλλά πρέπει να δράσετε! Ρωτήστε μας για λεπτομέρειες.

Περιεχόμενο (Content) και Κανάλια διανομής περιεχομένου

Πρέπει να σκέφτεστε όπως οι πελάτες σας. Τι τους προβληματίζει; Για ποιον λόγο αναζητούν τις υπηρεσίες σας; Ποια είναι τα κριτήρια επιλογής τους; Τι πληροφορίες αναζητούν πριν προβούν στην αγορά τους;

Απαντήστε σε αυτές τις ερωτήσεις και δημιουργήστε περιεχόμενο που να τις καλύπτει. Στην Ελληνική πραγματικότητα, αν φτιάξετε περιεχόμενο που να καλύπτει τις απορίες των καταναλωτών, είναι σίγουρο ότι σχετικά γρήγορα, θα μπορέσετε να κατακτήσετε κορυφαίες θέσεις στα αποτελέσματα των αναζητήσεων. Αυτή η πρακτική, το καλό περιεχόμενο είναι το καλύτερο SEO!

Κανάλια Διανομής Περιεχομένου

Σε ότι αφορά στα κανάλια διανομής του περιεχομένου σας, οποιαδήποτε προσπάθεια πρέπει να ξεκινά από τον ιδιόκτητο ιστότοπό σας. Στο website της εταιρίας σας, έχετε τον απόλυτο έλεγχο και μπορείτε να κατατάσσετε τους επισκέπτες σας βάσει της συμπεριφοράς τους.

Επίσης, κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει την δύναμη του Facebook. Ότι υπηρεσία και να παρέχετε, το Facebook αποτελεί την πιο διαδεδομένη πλατφόρμα διάδοσης της στα Social Media. Πέρα από αυτό, το facebook είναι και το μόνο κοινωνικό μέσο που προσφέρει δυνατότητες remarketing μαζί με αυτές της Google.

Από εκεί και πέρα, χρειάζεται μελέτη. Σε ποια μέρη συχνάζουν οι επισκέπτες σας; Που πηγαίνουν για να ενημερωθούν; Κάντε τις προβλέψεις σας, διακινείστε το περιεχόμενό σας, ωθήστε τους αναγνώστες να επισκευθούν το website σας και ΜΕΤΡΗΣΤΕ τους. Όχι μόνο την ενέργεια της επίσκεψης αυτή καθεαυτή, αλλά και την συμπεριφορά τους, αλλά και το τελικό αποτέλεσμα, το όφελος προς την επιχείρησή σας. Με αυτόν τον τρόπο θα καταλάβετε ποια μέσα είναι τα πιο αποδοτικά και σε ποια δεν χρειάζεται να εστιάσετε τόσο πολύ.

Μαρτυρίες Πελατών – Testimonials

Έρευνες έχουν δείξει ότι σαν καταναλωτές είναι πολύ ευκολότερο να πειστούμε από τα λόγια ενός άλλου πελάτη, παρά από το κείμενο μίας διαφήμισης. Καταλαβαίνουμε πολύ εύκολα ότι η πληροφορία που διαβάζουμε έχει σκοπό να μας ωθήσει στην αγορά και αυτόματα υποβαθμίζουμε την αξιοπιστία της. Εάν όμως τα ίδια λόγια προέλθουν από κάποιον που υποσυνείδητα θεωρούμε ανεξάρτητο τρίτο, τότε είμαστε πολύ περισσότερο δεκτικοί σε αυτά που έχει να μας πει.

Όπως αναφέραμε και προηγουμένως στην ενότητα των πλατοφορμών εκδήλωσης ενδιαφέροντος, προσπαθήστε εάν μπορείτε να συλλέξετε δηλώσεις ικανοποιημένων πελατών σας. Είτε σε κείμενο, είτε ακόμη καλύτερα σε βίντεο, με μία δήλωση ικανοποιημένου πελάτη αποκτάτε ένα σημαντικό πλεονέκτημα και πείθετε πολύ καλύτερα τους υποψήφιους μελλοντικούς πελάτες σας.

Είναι πιο σημαντικό από ότι φαντάζεστε. Ρωτήστε μας!

Διαφήμιση

Η διαφήμιση είναι ένα από τα 7P (Promotion) του Μάρκετινγκ και είναι αναπόσπαστο μέρος οποιασδήποτε στρατηγικής ψηφιακής παρουσίας. Ας δούμε πως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα μέσα που έχουμε στην διάθεσή μας για να προβάλουμε μία εταιρία που διαθέτει εμπορεύματα.

Adwords Searchclick-me - internet advertisements

Η διαφήμιση μέσω του δικτύου αναζήτησης της Google επιτρέπει στους διαφημιζόμενους να προβάλλεται το διαφημιστικό μήνυμα την ιδανικότερη στιγμή, όταν δηλαδή ο υποψήφιος πελάτης αναζητά πληροφορίες για τις υπηρεσίες που τον ενδιαφέρουν.

Ανάλογα με τις υπηρεσίες που θέλουμε να προωθήσουμε θα πρέπει να μεταβάλουμε και την διαφήμισή μας. Πρέπει να μπούμε στην θέση του υποψηφίου πελάτη και να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε σε ποια αγοραστική φάση είναι. Αναζητά απλά κάποιες πληροφορίες; Έχει περάσει στην φάση της αξιολόγησης των εναλλακτικών λύσεων; Έχει καταλήξει στην λύση και αναζητά πιθανούς προμηθευτές;
Όσο πιο κοντά στην αγορά βρίσκεται ο καταναλωτής, τόσο περισσότερο αξίζει να ανεβάσουμε τις προσπάθειές μας και το τίμημα που είμαστε διατεθειμένοι να καταβάλουμε προκείμενου το δικό μας μήνυμα να εμφανιστεί σε πλεονεκτικότερη θέση.

Άρα, το περιεχόμενό μας πρέπει να καλύπτει τις ανάγκες πληροφόρησης του υποψήφιου πελάτη, αλλά και τα κείμενα και οι λέξεις κλειδιά που χρησιμοποιούμε πρέπει να είναι σχεδιασμένες ώστε να καλύψουν με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες πληροφόρησης της αναζήτησης που πραγματοποιεί ο χρήστης. Περισσότερα για τους τρόπους στόχευσης μπορείτε να διαβάσετε στο ειδικό μας άρθρο.

Υπάρχουν αρκετοί ακόμη έξυπνοι τρόποι προβολής στην αναζήτηση της Google. Και πάρα πολλοί παράγοντες επίσης που θα πρέπει να ληφθούν υπόψη για να μην γίνονται σπατάλες και για να αυξηθεί η αποτελεσματικότητα της καμπάνιας μας. Και φυσικά, ο απολογιστικός έλεγχος κάθε ενέργειάς μας, αν το πρόσημο είναι θετικό και πόσο. Ρωτήστε μας!

Adwords Display

Αν η διαφήμιση μέσω του δικτύου αναζήτησης είναι ιδανική για να καλύψει μία ανάγκη που ο καταναλωτής έχει την στιγμή της προβολής, η διαφήμιση μέσω του δικτύου εμφάνισης, μπορεί να καλύψει πολύ ευρύτερες ανάγκες. Μερικές από αυτές:

  • Brand Awareness, Αναγνωρισιμότητα, όπως για παράδειγμα σε περιπτώσεις μίας νέας επιχείρησης ή μίας νέας υπηρεσίας
  • Προβολή ειδικών προσφορών που θέλουμε να φτάσουν σε πιο ευρύ κοινό
  • Δημιουργία Αναγκών στους καταναλωτές και επιμόρφωση τους (άνοιγμα της αγοράς)
  • Υπενθύμιση της παρουσίας μας
  • Προβολή ευρύτερων θεμάτων (π.χ. Εταιρική Ευθύνη, Δημόσιες Σχέσεις)
  • Επέκταση σε νέες αγορές
  • Έρευνα Αγοράς

Οι πολύ μεγάλες δυνατότητες στόχευσης που υπάρχουν πλέον στο δίκτυο εμφάνισης, μας δίνουν πληθώρα τρόπων εκμετάλλευσής τους, αρκεί να έχουμε καταλήξει στους στόχους μας. Ρωτήστε μας!

Facebook

Με 2 περίπου εκατομμύρια μοναδικούς επισκέπτες την ημέρα στην Ελλάδα και κορυφαίες δυνατότητες στόχευσης του κοινού το Facebook αποτελεί ένα από τα κυριότερα μέσα προβολής στο ψηφιακό μάρκετινγκ. Ένα ακόμη πλεονέκτημα του είναι ότι το κόστος ανά κλικ (cpc) είναι τις περισσότερες φορές αρκετά μικρότερο από το αντίστοιχο του Adwords.

Δεδομένου ότι το facebook όπως και όλα τα social media είναι μία πλατφόρμα που οι χρήστες συνδέονται για να ψυχαγωγηθούν, να ενημερωθούν και να επικοινωνήσουν, οι ενέργειες που μπορεί να κάνει μία επιχείρηση πρέπει να είναι στο ίδιο σκεπτικό. Η προβολή στο Facebook ακολουθεί τους ίδιους κανόνες με την προβολή στο δίκτυο εμφάνισης της Google, είναι δηλαδή αρκετά πιο «επιθετική», παρεμβατική και διακόπτει την εμπειρία του χρήστη. Για αυτούς τους λόγους, το μήνυμα της διαφήμισης θα πρέπει να είναι αξιόλογο, δηλαδή να αξίζει να ειπωθεί, να είναι όμορφο κι εντυπωσιακό, ή χρήσιμο, ή να ψυχαγωγεί και τελικά να προσφέρει μία επιπρόσθετη χρησιμότητα στον χρήστη, αποζημιώνοντας τον για την διακοπή της εμπειρίας που προκάλεσε η προβολή του.

Η διαφήμιση στο Facebook ταιριάζει πάρα πολύ με το Local Marketing. Είναι αδιανόητο επιχειρήσεις όπως εστίασης, τουριστικές, διασκέδασης, που στηρίζονται σε πελάτες της μίας φοράς να μην χρησιμοποιούν τα πλεονεκτήματα  του Local Marketing και τις δυνατότητες της γεωγραφικής στόχευσης που αυτό προσφέρει. Είναι εξαιρετικά φθηνό και πολύ αποδοτικό! Ρωτήστε μας!

Remarketing

Θα έχετε ήδη καταλάβει μέχρι τώρα πόσο δύσκολο είναι να ξεπεράσετε τον θόρυβο της αγοράς και του ανταγωνισμού και να ακουστεί το μήνυμά σας στο κοινό που σας ενδιαφέρει. Από την στιγμή όμως που το καταφέρετε αυτό, γιατί να μην το εκμεταλλευτείτε όσο το δυνατόν καλύτερα;remarketing process

Ότι ενέργειες και να κάνετε, ο στόχος σας πρέπει να είναι η επίσκεψη των πελατών σας στο ιδιόκτητο site σας. Εκεί θα έχετε στήσει τους μηχανισμούς και την στρατηγική σας. Πρέπει να μετράτε τα πάντα:

  • Τις πηγές επισκεψιμότητας
  • Τις σελίδες εισόδου και εξόδου
  • Τα είδη και τις κατηγορίες που επισκεύθηκαν
  • Τον χρόνο που αφιέρωσαν

Με αυτές τις πληροφορίες θα μπορέσετε να κατατάξετε τους επισκέπτες σας σε εκμεταλλεύσιμες ομάδες (target groups). Ταυτόχρονα, πρέπει να έχετε ενσωματώσει την επιχειρηματική λογική σας και τις ιδιαιτερότητες της αγοράς σας:

  • Το χρονικό διάστημα του κύκλου πώλησης
  • Τις εμπορικές πολιτικές, δικές σας και του ανταγωνισμού
  • Τα περιθώρια κέρδους, σε ποσοστά και ευρώ
  • Την αξία κάθε επισκέπτη σε €
  • Το κέρδος κάθε πώλησης σε €

Έχοντας αυτά τα στοιχεία μπορείτε να στήσετε μία επαναληπτική σειρά διαφημίσεων που θα υπενθυμίζουν στους επισκέπτες σας την παρουσία σας, τις υπηρεσίες σας που είδαν, για όσο χρονικό διάστημα είναι πιθανόν ότι θα το «σκέφτονται». Ίσως και με μία καλύτερη προσφορά όταν το χρονικό αυτό διάστημα πλησιάζει προς το τέλος του.

Αντιλαμβάνεστε τις δυνατότητες που σας προσφέρει αυτή η πρακτική; Εκμεταλλεύεστε πλήρως κάθε λεπτό του ευρώ που δαπανείτε και ταυτόχρονα εξαντλείτε τις πιθανότητες να κερδίσετε τον πελάτη, προσφέροντάς του μία καλύτερη αγοραστική εμπειρία. Καλύτερη; Ναι, καλύτερη! Οι έρευνες δείχνουν ότι όσο πιο συχνά εμφανίζεται μία διαφήμιση Remarketing, όσο πιο πολύ αυξάνει το ποσοστό αγοράς από τους πελάτες! Ρωτήστε μας!

Email Marketing

Αν δεν έχετε αρχίσει να μαζεύετε emails πελατών, αρχίστε άμεσα. Το email μάρκετινγκ, παρότι είναι ένας από τους παλαιότερους τρόπους Ιντερνετικής διαφήμισης, εξακολουθεί να είναι αποδοτικό και φθηνό.email marketing

Η διαφήμιση μέσω email marketing δεν απέχει πολύ στα γενικά χαρακτηριστικά της από τις υπόλοιπες διαφημίσεις. Όταν αποστέλλετε email στους παραλήπτες της λίστας σας, αυτό θα πρέπει να έχει κάποιο όφελος και για αυτούς. Πρέπει να βρείτε την κατάλληλη χρονική στιγμή και η επικοινωνία σας να γίνεται για μία αξιόλογη αφορμή.

Πάντα πρέπει να δίνετε την δυνατότητα από-εγγραφής από την email λίστα σας και το σύστημα που έχετε φτιάξει, να λειτουργεί απρόσκοπτα χωρίς να ταλαιπωρεί τον χρήστη. Ευτυχώς υπάρχει μία πληθώρα εργαλείων email marketing που αυτοματοποιούν τις διαδικασίες, αλλά και πάλι, η στρατηγική σας πρέπει να είναι έξυπνη και αποδοτική, τόσο για εσάς όσο και για τους παραλήπτες σας.

Ελπίζουμε να βρήκατε χρήσιμες τις πληροφορίες που διαβάσατε στο συγκεκριμένο άρθρο και σας προτρέπουμε να επικοινωνήστε μαζί μας για κάθε πληροφορία ή διευκρίνηση που χρειάζεστε.

Εμπειρία
Τα στελέχη μας έχουν πολυετή εμπειρία σε πραγματικές θέσεις Πωλήσεων και Marketing
Δύναμη στους Μικρομεσαίους
Εστιάζουμε στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, παρέχοντας εξαιρετικής ποιότητας υπηρεσίες
Μεθοδολογία Έργων
Η μέθοδος μας δεν έχει ρίσκο. Αρχίζουμε συνετά, ανεβαίνουμε σταδιακά
Unbelt DMS - The Digital Marketing business unit of DeltaLogic | Γρίβα 18, 15233, Χαλάνδρι

Τα σχόλια είναι κλειστά