Πως χρησιμοποιούμε σωστά τις Φόρμες Επικοινωνίας;

various contact forms samples

Οι φόρμες επικοινωνίας είναι ένα σημαντικό στοιχείο ενός αποδοτικού ιστότοπου. Ωστόσο, συχνά δεν δίνουμε την απαραίτητη προσοχή στην φόρμα επικοινωνίας (contact form).

 

Ποτέ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο επισκέπτης έχει μόνο τρεις τρόπους να επικοινωνήσει με τον οργανισμό μας:

Ο πρώτος τρόπος είναι το τηλέφωνο που τις περισσότερες φορές δεν λειτουργεί όλες τις ώρες της ημέρας, ούτε τα Σαββατοκύριακα.

Ο δεύτερος τρόπος είναι ένα σύστημα Live Chat είτε αυτόνομα στο site, είτε ενσωματωμένο σε κάποιο από τα social media που διαχειριζόμαστε. Αυτός ο τρόπος επικοινωνίας παρουσιάζει τα ίδια μειονεκτήματα, καθώς πολύ συχνά το chat δεν είναι επανδρωμένο ώστε να υπάρχει άμεση απάντηση κι αυτό είναι ακόμα χειρότερο, διότι οι χρήστες αναμένουν άμεση απάντηση όταν επικοινωνούν και αλληλεπιδρούν με ένα σύστημα Live chat.

Ο τρίτος τρόπος είναι οι φόρμες επικοινωνίας.Η πιο συνηθισμένη υλοποίηση “θάβει” την φόρμα επικοινωνίας σε μία σελίδα που έχει τον τίτλο “επικοινωνία” και περιλαμβάνει πέρα από την φόρμα, τα τηλέφωνα, τις διευθύνσεις και τον χάρτη πρόσβασης στις εγκαταστάσεις μας. Είναι όμως αυτός ο καλύτερος τρόπος να χρησιμοποιούμε την φόρμα επικοινωνίας;

Που πρέπει να υπάρχει η φόρμα επικοινωνίας;

Σαν βασική αρχή πρέπει να έχουμε πάντα στο μυαλό μας να κάνουμε εύκολη την ζωή του επισκέπτη και να τον διευκολύνουμε να προβεί στα επόμενα βήματα.

Ακριβώς για αυτόν τον λόγο πρέπει το εικονίδιο του live chat να φαίνεται σε όλες τις σελίδες και οι τηλεφωνικοί αριθμοί πρέπει να είναι clickable και να καλούν τον αριθμό όταν ο χρήστης βλέπει τον ιστότοπό μας από κινητό τηλέφωνο.

Σε αυτή την λογική, οι φόρμες επικοινωνίας πρέπει να είναι ευδιάκριτες και να τοποθετούνται σε όλα τα σημεία όπου ο επισκέπτης είναι πιθανόν να θελήσει να επικοινωνήσει μαζί μας.

 

Contact form button with arrow

Γιατί μιλάμε για ΦΟΡΜΕΣ και όχι ΦΟΡΜΑ επικοινωνίας;

Το να έχουμε μία και μόνο φόρμα επικοινωνίας για ολόκληρο τον ιστότοπό μας είναι μία λάθος πρακτική. Η χρησιμοποίηση πολλαπλών φορμών επικοινωνίας έχει πολλά μάρκετινγκ πλεονεκτήματα:

  • Μπορούμε να ζητάμε μόνο τα απαραίτητα στοιχεία ανάλογα με την περίσταση. Για παράδειγμα, για την εγγραφή στο Newsletter χρειαζόμαστε μόνο το email ενώ για υποβολή προσφοράς χρειαζόμαστε συνήθως πολύ περισσότερα στοιχεία. Έρευνες έχουν δείξει ότι όσο περισσότερα στοιχεία ζητάμε από τον επισκέπτη, τόσο λιγότερες πιθανότητες συμπλήρωσης της φόρμας έχουμε ειδικά αν τα στοιχεία αυτά δεν είναι απαραίτητα όπως αυτά εκλαμβάνονται από τον επισκέπτη.
  • Μπορούμε να ξέρουμε από ποιά σελίδα έχει συμπληρωθεί η εκάστοτε φόρμα επικοινωνίας. Αυτό το μεταστοιχείο (metadata) είναι πολύ σημαντικό από εμπορικής αλλά και μαρκετινγκ σκοπιάς διότι μας επιτρέπει να γνωρίζουμε για τι περίπου ενδιαφέρεται ο επισκέπτης και να αξιολογούμε την ποιότητα του περιεχομένου μας (content) που αποδίδει εγγραφές και εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους επισκέπτες.
  • Κάθε φόρμα επικοινωνίας μπορεί και πρέπει να δημιουργεί μία ξεχωριστή λίστα συνδρομητών για να έχουμε την ευχέρεια στο μέλλον να τους χειριζόμαστε διαφορετικά και ιδανικά βάσει των προτιμήσεών τους αναλόγως της συμπεριφοράς τους κατά την επίσκεψή τους στον ιστότοπό μας. Οι φόρμες επικοινωνίας που στέλνουν απλά ένα email ΔΕΝ πρέπει να χρησιμοποιούνται πλέον.
  • Μπορούμε να αλλάζουμε το εικαστικό και την εμφάνιση κάθε φόρμας ανάλογα με το γειτονικό περιεχόμενο του ιστότοπου και την έμφαση που θέλουμε να δώσουμε κάθε φορά, ώστε να βελτιστοποιούμε την αποδοτικότητά της.
  • Μπορούμε να αλλάξουμε τον τρόπο εμφάνισης της φόρμας. Εκτός από την κλασσική φόρμα επικοινωνίας, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αναδυόμενες φόρμες (popups) ή φόρμες που εμφανίζονται όταν ο χρήστης εκδηλώσει προθέσεις… φυγής (exit intent forms).

Συμπέρασμα

Οι φόρμες επικοινωνίας αποτελούν το πρώτο βήμα στην διαδικασία επαφής με τον επισκέπτη. Είναι πολύ πιο εύκολο κάποιος να συμπληρώσει μία φόρμα επικοινωνίας παρά να προβεί σε ένα πιο προχωρημένο βήμα – όπως για παράδειγμα να προβεί σε παραγγελία ενός προϊόντος ή να αγοράσει μία υπηρεσία.

Ειδικά αν οι φόρμες επικοινωνίας συνδυαστούν με κάποιο δώρο-μαγνήτη (lead magnet) δημιουργούν έναν μηχανισμό αειθαλούς προσέλκυσης σοβαρών ευκαιριών (leads) και είναι το πρώτο βήμα για να υιοθετήσετε μία στρατηγική αυτοματοποιημένου μάρκετινγκ (marketing automation).

Αν στηθεί σωστά η στρατηγική αυτή, στα επόμενα βήματα μπορείτε να αρχίσετε μία διαδικασία αποστολής διαδοχικών emails (drip campaign) και να επιδιώξετε οργανωμένα να μετατρέψετε τον επισκέπτη του site σας σε πελάτη.

Ελπίζουμε να συμφωνείτε με τον σωστό τρόπο χρησιμοποίησης του εργαλείου των Φορμών Επικοινωνίας ώστε να λειτουργούν αποδοτικά. Όλες οι έννοιες και πρακτικές που αναφέρθηκαν παραπάνω και πολλές περισσότερες μπορούν να χρησιμοποιηθούν μέσα από ένα ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών με μικρή μηνιαία συνδρομή και χωρίς μακροχρόνιες δεσμεύσεις. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερες πληροφορίες για τις φόρμες επικοινωνίας, τις Landing pages, το marketing automation και το email marketing στο ειδικό μας άρθρο που ενοποιεί όλα τα παραπάνω σε ένα εργαλείο ανάπτυξης για την δική σας επιχείρηση.

 

Σου άρεσε το άρθρο; Γιατί δεν γράφεσαι για να μην χάσεις το επόμενο;

Τα σχόλια είναι κλειστά.