Διαφήμιση και κατασκοπεία ανταγωνισμού στο Facebook

Το Facebook είναι η δεύτερη μεγαλύτερη διαφημιστική πλατφόρμα στο Internet. Οι κορυφαίες δυνατότητες στόχευσης που προσφέρει, το καθιστούν αποτελεσματικό σε πολλές κατηγορίες διαφημιζόμενων.

Το πιο σημαντικό στοιχείο μίας επιτυχημένης διαφήμισης στο Facebook είναι η στόχευση του κοινού που θα δει την διαφήμιση. Θα ήθελες να δείς την στόχευση που χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές σου; Διάβασε παρακάτω!

spy competitors

 

Είτε σαν διαφημιζόμενος είτε σαν απλός χρήστης του Facebook, σίγουρα έχεις δει διαφημίσεις στον τοίχο σου! Mερικές φορές οι διαφημίσεις που βλέπεις σου αρέσουν και σε ενδιαφέρουν, μερικές φορές όμως, ίσως αναρωτιέσαι γιατί προβάλλεται αυτή η παντελώς αφιάφορη και ενοχλητική διαφήμιση σε σένα! Σε αυτές τις περιπτώσεις, έχει γίνει λάθος στην στόχευση από τον άνθρωπο που έχει ετοιμάσει την διαφήμιση.

Συνήθως δύο είναι τα λάθη που οδηγούν σε αυτό το πρόβλημα:

  • Λάθος στόχευση, για παράδειγμα διαφημίζονται γυναικεία ρούχα σε άνδρες, ή
  • Πολύ ευρεία στόχευση, για παράδειγμα διαφημίζονται πατίνια σε μεσήλικες ή αντιγυραντικές κρέμες προσώπου σε πιτσιρίκες, δεν έχουν δηλαδή περιοριστεί οι ηλικίες των αποδεκτών της διαφήμισης, στα συγκεκριμένα παραδείγματα. Θα μπορούσε να διαφημίζεται μία ταβέρνα στην Χαλκιδική σε αναγνώστες σε όλη την Ελλάδα (συμπεριλαμβανομένης της… Κρήτης ή της… Ρόδου). Σε αυτή την περίπτωση, το λάθος είναι γεωγραφικό.

Φυσικά αυτό το λάθος δεν θέλεις να το κάνεις εσύ όταν διαφημίζεσαι! Η λάθος στόχευση, όχι μόνο εκνευρίζει τον αναγνώστη, αλλά ταυτόχρονα σου στοιχίζει χρήματα τα οποία θα μπορούσες να διαθέσεις στο κοινό που έχει πιθανότητες να αγοράσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου.

(Έχουμε γράψει τον πιο πλήρη οδηγό για όλους τους τρόπους στόχευσης κοινού στο Internet. Ρίξε μιά ματιά για περισσότερες ιδέες)

Πως στοχεύει ο Ανταγωνισμός μου;

Υποθέτουμε ότι έχεις κάνει “LIKE” στις σελίδες των ανταγωνιστών σου. Είναι το πρώτο βήμα για να γνωρίζεις τι κάνουν. Πρέπει να παρακολουθείς συχνά τις σελίδες τους στο Facebook αλλά και τα websites που διατηρούν. Θεωρούμε επίσης αυτονόητο, ότι επιδεικνύεις ένα …υγιές ενδιαφέρον για την γενικότερη αγορά σου.

Αν πληρείς αυτά τα κριτήρια, θα βλέπεις αρκετά συχνά διαφημίσεις του στενού και του ευρύτερου ανταγωνισμού σου. Εάν δεν τα πληρείς, (για παράδειγμα αν είσαι άνδρας, ωστόσο πουλάς γυναικεία μαγιώ ή καλλυντικά), τότε θα πρέπει να δημιουργήσεις ένα δεύτερο, ψεύτικο προφίλ που να πληροί τα κριτήρια του πελατολογίου σου. Με αυτό το προφίλ θα κάνεις “LIKE” στις σελίδες των ανταγωνιστών σου και θα το χρησιμοποιείς για να μαθαίνεις τα νέα της αγοράς σου στο Facebook. Δυστυχώς αυτός είναι ο μόνος τρόπος να μπορέσεις να έχεις μία πλήρη εικόνα της αγοράς σου και δεν θεωρείται “unfair”.

Σε τακτά χρονικά διαστήματα λοιπόν, εισέρχεσαι με το ψεύτικο προφίλ σου και διαβάζεις τον τοίχο σου. Σύντομα θα δεις διαφημίσεις των ανταγωνιστών σου. Θα καταλάβεις ότι είναι διαφημίσεις, παρατηρώντας την επισήμανση “Χορηγούμενη” ή “Sponsored” που θα υπάρχει σε μία γωνία της δημοσίευσης.

sponsored post sample

Στην πάνω δεξιά γωνία κάθε χορηγούμενης δημοσίευσης, υπάρχει άνα βελάκι. Αν το πατήσεις, εμφανίζονται διάφορες επιλογές:

facebook advert menu

Η πρώτη επιλογή μας επιτρέπει να κλείσουμε την διαφήμιση και να μην ξαναπροβληθεί. Εμάς μας ενδιαφέρει η δεύτερη επιλογή, που αναγράφει “Why am I seeing this?” Αν πατήσουμε αυτή την επιλογή, το Facebook μας εμφανίζει ένα παράθυρο όπου μας αναλύει την στόχευση που έχει πραγματοποιήσει ο διαχειριστής του διαφημιστικού λογαριασμού και μας περιλαμβάνει.

Μερικά παραδείγματα:

targeting1 targeting2 targeting3 targeting4 targeting5

Με αυτόν τον τρόπο, ξέρεις τον βασικό τρόπο στόχευσης που έχει χρησιμοποιήσει ο συγκεκριμένος ανταγωνιστής σου και μπορεις να προσαρμόσεις ανάλογα την στρατηγική σου.

Θέλουμε να χτυπήσουμε την ίδια αγορά; Θέλουμε να στοχεύσουμε διαφορετικά; Είναι πλέον στο χέρι μας!

Σου άρεσε το άρθρο; Γιατί δεν γράφεσαι για να μην χάσεις το επόμενο;


Σχολιάστε...