Γνωρίζετε ότι το email είναι ο πιο αποδοτικός τρόπος προσέλκυσης και διατήρησης πελατών; Σύμφωνα με έρευνες, το email μαρκετινγκ αποδίδει 38-42 φορές το ύψος της δαπάνης.
Ταυτόχρονα, αποτελεί μία από τις πιο φθηνές λύσεις προβολής. Ο συνδυασμός αυτών των δύο χαρακτηριστικών καθιστά το email marketing ιδανικό τρόπο προβολής για μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Επίσης, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιοδήποτε στάδιο της αγοραστικής διαδικασίας. Κατά την διάρκεια της αναζήτησης, της αξιολόγησης, της αγοράς αλλά και μετά την πώληση για να υποστηρίξει επαναληπτικές πωλήσεις και την διατήρηση του πελατολογίου,
Ταιριάζει απρόσκοπτα στα περισσότερα μίγματα προβολής που μπορείτε να φανταστείτε, αλλά μπορεί να αποτελέσει και την αποκλειστική μέθοδο προβολής – αν η στρατηγική της επιχείρησης έχει στηθεί με αυτόν τον στόχο.
Οι ενέργειες προβολής μέσω email marketing μπορούν να αυτοματοποιηθούν σε μεγάλο βαθμό και να απαιτούν ελάχιστο χρόνο συντήρησης από το προσωπικό της επιχείρησης, χωρίς να χρειάζονται ιδιαίτερες τεχνικές γνώσεις, σε αντίθεση με άλλους ψηφιακούς τρόπους προβολής.
Τα μειονεκτήματα του email marketing είναι λίγα και μπορούν να αποφευχθούν αν υπάρξει μία σωστή πολιτική χρήσης από την επιχείρηση.
Ας δούμε συνοπτικά τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του email marketing.
Πλεονεκτήματα Email Marketing
- To email marketing είναι φθηνό και αποδίδει την μεγαλύτερη απόδοση της επένδυσης (ROI) συγκριτικά με άλλους τρόπους προβολής
- Αν η συλλογή emails είναι ξεκάθαρη και “τίμια”, τότε η επιχείρηση επικοινωνεί με ένα ήδη προετοιμασμένο κοινό
- Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αποστολή στοχευμένων μηνυμάτων ανάλογα με την φάση της αγοραστικής διαδικασίας και το target group
- Δημιουργεί έσοδα
- Είναι εύκολο να αρχίσετε και δεν απαιτούνται τεχνικές γνώσεις
- Είναι εύκολο να μετρηθεί η αποτελεσματικότητα, τόσο στα στατιστικά των emails, όσο και στις πωλήσεις και τα κέρδη, αν έχει στηθεί σωστά η υποδομή μέτρησης και αξιολόγησης
- Είναι εύκολο να προωθηθεί από τους παραλήπτες σε άλλους δυνητικούς πελάτες, έξω από τον κύκλο της επιχείρησης
- Στοχεύει σε μία ευρύτατη αγορά. Δεν υπάρχει χρήστης του Internet που να μην έχει email. Πράγμα που δεν ισχύει καθόλου για τα social media.
- Μπορεί να αποτελέσει έναν τρόπο για να βρίσκεται η επιχείρηση πάντα στην κορυφή του μυαλού (top of the mind) των αποδεκτών.
- Μεγάλο μέρος των διαδικασιών μπορούν να αυτοματοποιηθούν και να απαιτούν ελάχιστους πόρους από την επιχείρηση
- Το email marketing είναι ένα αποδοτικό μέσο προβολής. Το 60% των καταναλωτών έχουν πραγματοποιήσει τουλάχιστον μία αγορά που προήλθε από email marketing.
- Με τα κινητά τηλέφωνα, αυξάνεται το πλήθος του κοινού αλλά και η αμεσότητα στην λήψη του μηνύματος
- Είναι σχετικά εύκολο να προσωποποιηθούν ή/και να τμηματοποιηθούν τα emails που αποστέλλονται, ανάλογα με τον παραλήπτη
- Το email marketing μπορεί να βοηθήσει και στην βελτιστοποίηση SEO. Οι επισκέπτες από το email marketing αξιολογούνται ιδιαίτερα θετικά από την μηχανή αναζήτησης της Google.
- Η λίστα των emails είναι ιδιοκτησία της επιχείρησης. Η επιχείρηση δεν εξαρτάται από τρίτους για να προσεγγίσει το κοινό της όπως γίνεται στα social media. (Όπου επίσης τις δημοσιεύσεις τις βλέπουν ελάχιστοι followers αν δεν πραγματοποιηθεί πληρωμένη προώθηση).
- Υπάρχει απόλυτος έλεγχος του χρόνου αποστολής των μηνυμάτων της επιχείρησης
- Με το email marketing χτίζεται αναγνωρισιμότητα και αξιοπιστία για την επιχείρηση
- Περισσότερα στατιστικά και έρευνες εδώ: The Ultimate List of Email Marketing Stats for 2021
Μειονεκτήματα Email Marketing
- Τα emails μπορεί να πηγαίνουν ή να χαρακτηρίζονται από τους παραλήπτες ως ανεπιθύμητη αλληλογραφία (spam) ειδικά αν η πολιτική συλλογής δεν είναι νόμιμη ή αν το περιεχόμενο είναι αδιάφορο, πολύ επιθετικό ή υποτιμά την νοημοσύνη των παραληπτών.
- Είμαι δύσκολο, ειδικά στην αρχή, κάποια επιχείρηση να πρωτοτυπήσει – αλλά χωρίς να το κάνει, αργά ή γρήγορα θα αρχίσει να χάνει αποδέκτες
- GDPR και λοιπό κανονιστικό πλαίσιο
- Η δημιουργία της διαδικασίας της συλλογής των emails και η στρατηγική θέλει αρκετή σκέψη και πολύ δουλειά στην αρχή.
Πως στήνεται σωστά το Email marketing
Η διαδικασία υιοθέτησης του email marketing από μία επιχείρηση έχει τα ακόλουθα στάδια:
- Συλλογή και διαχείριση των email διευθύνσεων
- Επιλογή και εκμάθηση κάποιας email πλατφόρμας
- Δημιουργία στρατηγικής βάσει των επιχειρησιακών στόχων
- Δημιουργία περιεχομένου
- Αξιολόγηση – Επέκταση
Τα παραπάνω στάδια πρέπει να προσαρμοστούν ανάλογα με τις ανάγκες και την στρατηγική κάθε μίας επιχείρησης.
Διαφορετικές ανάγκες έχει ένα eshop, διαφορετικές ανάγκες μία επιχείρηση ειδών που απευθύνονται σε επιχειρήσεις και εντελώς διαφορετικές ανάγκες έχει μία επιχείρηση παροχής υπηρεσιών Β2Β.
Μερικά από τα πράγματα που θα ήθελε ένα eshop:
- να επικοινωνεί τις τρέχουσες προσφορές
- να αποστέλλει transactional emails (τα emails που επιβεβαιώνουν την παραγγελία, που ενημερώνουν για την αποστολή κλπ)
- Να υπενθυμίζει στον επισκέπτη ότι έχει “αφήσει” προϊόντα στο καλάθι του και να τον προτρέπει να ολοκληρώσει την αγορά
- Να ενημερώνει για νέα προϊόντα και κατηγορίες
Μία εταιρία παροχής υπηρεσιών B2B θα χρειαζόταν ένα διαφοροποιημένο μίγμα επικοινωνίας:
- Να αποστέλλει “εκπαιδευτικά” emails και νέα της αγοράς προσπαθώντας να δημιουργήσει μία εικόνα κύρους στην αγορά που δραστηριοποιείται η ίδια αλλά και οι πελάτες της, ανάλογα με τα target groups που έχει ορίσει στην στρατηγική της
- Να επιδιώκει με τα emails να είναι η πρώτη επιλογή και να παραμένει στην κορυφή του μυαλού των καταναλωτών όταν αυτοί χρειαστούν τις υπηρεσίες της. Η επιδίωξη αυτή ταιριάζει ιδιαίτερα στις επιχειρήσεις με μεγάλο κύκλο πώλησης
- Να δημιουργήσει μία σειρά αλλεπάλληλων emails που θα εκπληρώνουν έναν στόχο (καλωσόρισμα νέων πελατών, εκπαίδευση τους σε νέες τάσεις κ.ά.) με σκοπό να τους μετακινήσει σταδιακά από γενικώς ενδιαφερόμενους σε πελάτες των υπηρεσιών της
- Και πολλά άλλα ανάλογα με την αγορά, την επιχείρηση, την στρατηγική μάρκετινγκ, το είδος των υπηρεσιών κλπ.
Είναι φανερό ότι στην περίπτωση της επιχείρησης παροχής υπηρεσιών Β2Β το μίγμα επικοινωνίας είναι πολύ ευρύτερο και η στρατηγική προσέγγισης και καλλιέργειας των πελατών πολύ πιο σύνθετη.
Οι ενέργειες της επιχείρησης πρέπει να περιλαμβάνουν μία πολιτική δημιουργίας περιεχομένου μάρκετινγκ (content marketing), ψηφιακών συνήθως δώρων (lead magnets) με σκοπό την εγγραφή των υποψηφίων πελατών και εξειδικευμένων σελίδων εισόδου (landing pages) που διευκολύνουν και προτρέπουν τον επισκέπτη να κάνει το επόμενο βήμα.
Αλλά και η στρατηγική που πρέπει να δημιουργηθεί είναι εξίσου σύνθετη. Χρειάζεται προσδιορισμός των αγορών-στόχων, δημιουργία ελκυστικού περιεχομένου για κάθε αγορά-στόχο, και τακτική επικοινωνία για την καλλιέργεια της σχέσης και την προώθηση των υποψηφίων πελατών σε πιο προχωρημένα στάδια της αγοραστικής διαδικασίας.
Μπορεί η διαδικασία να φαίνεται σύνθετη (και είναι), ταυτόχρονα όμως είναι πολύ δημιουργική και μπορεί να αποτελέσει τον βασικό παράγοντα διαφοροποίησης από τον ανταγωνισμό.
Επίλογος
Δεν είναι τυχαίο ότι οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις έχουν εντάξει το email marketing στο μίγμα προβολής και επικοινωνίας τους. Πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις τό έχουν κάνει επίσης, αλλά χωρίς συστηματική προσπάθεια με μικρά αποτελέσματα.
Επειδή όμως το κόστος του email marketing είναι πολύ μικρό συγκριτικά με τα αποτελέσματα που μπορεί να προσφέρει, αξίζει οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις να κάνουν την επένδυση που απαιτείται σε χρόνο και άλλους πόρους για να εντάξουν το email marketing στις ενέργειες προβολής τους.
Στην Unbelt DMS προτείνουμε το GetResponse ως την ιδανική πλατφόρμα email Marketing. Διαβάστε τους λόγους και παραδείγματα υλοποίησης στο άρθρο μας.
Σου άρεσε το άρθρο; Γιατί δεν γράφεσαι για να μην χάσεις το επόμενο;