Οι σελίδες υποδοχής (Landing Pages) είναι εξειδικευμένες σελίδες σε έναν ιστότοπο. Έχουν στόχο να μετατρέπουν τους επισκέπτες σε πελάτες και γενικότερα να βοηθούν τους στόχους της επιχείρησης χρησιμοποιώντας στο έπακρο τις δυνατότητες επικοινωνίας που προσφέρει το διαδίκτυο.
Το τυπικό σενάριο
Ας υποθέσουμε ότι κάνετε μία αναζήτηση στην Google. Διαβάζετε τα πρώτα αποτελέσματα, τις περιγραφές τους και επιλέγετε όποιο είναι το πιο σχετικό με την πληροφορία που θέλετε να μάθετε. Κάνετε κλικ στον σύνδεσμο και περιμένετε να οδηγηθείτε στην σελίδα προορισμού.
Αν κάνατε κλικ σε μία διαφήμιση, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα η σελίδα στην οποία θα οδηγηθείτε να είναι μία σελίδα Υποδοχής (Landing Page).
Αν επιλέξατε κάποιο οργανικό (δηλαδή μη πληρωμένο) αποτέλεσμα, οι πιθανότητες είναι πολύ μικρότερες. Σε αυτή την περίπτωση, η σελίδα που οδηγείστε μπορεί να μην έχει την πληροφορία που ζητάτε, ή μπορεί οι πληροφορίες να είναι ασαφείς και να μην απαντούν στο ερώτημά σας.
Ακόμα κι αν οι πληροφορίες είναι επαρκείς, πιθανότατα τις διαβάζετε και συνεχίζετε την καθημερινότητά σας.
Από την πλευρά σας, λύσατε τις απορίες σας και ικανοποιήσατε την ανάγκη που είχατε. Από την πλευρά του οργανισμού που έγραψε τις πληροφορίες αυτές όμως; Σπάνια οι δημιουργοί του περιεχομένου έχουν σαν μόνο στόχο την ικανοποίηση των αναγκών πληροφόρησης των επισκεπτών.
Για έναν επαγγελματικό ιστότοπο, η παροχή πληροφορίας μπορεί να είναι ένας στόχος. Προσδίδει κύρος και αποδεικνύει την γνώση του αντικειμένου. Πάντα όμως πρέπει να υπάρχει ο τελικός στόχος που είναι συνήθως η μετατροπή του επισκέπτη σε πελάτη (με άμεσο όφελος) ή σε τακτικό αναγνώστη (για μελλοντικό πιθανό όφελος).
Τι επιτυγχάνει μία Σελίδα Υποδοχής;
Γράψαμε παραπάνω ότι συνήθως είναι πολύ διαφορετικό το αποτέλεσμα που παρουσιάζεται μπροστά σας όταν κάνετε κλικ σε μία διαφήμιση, σε σύγκριση με όταν κάνετε κλικ σε ένα οργανικό αποτέλεσμα.
Γιατί υπάρχει αυτή η διαφορά; Για ποιον λόγο όποιος πληρώνει συνήθως επιλέγει να δημιουργήσει μία ειδική σελίδα όπου υποδέχεται τους επισκέπτες που έδειξαν ενδιαφέρον κι έκαναν κλικ στην διαφήμισή του; Γιατί δαπανά επιπρόσθετο χρόνο και κόπο;
Το κάνει διότι έχει αποδειχθεί ότι οι ειδικές σελίδες υποδοχής αποδίδουν πολύ καλύτερα σε σύγκριση με τις απλές σελίδες περιεχομένου.
Μία πολύ καλή πρακτική είναι να μετατρέψετε κάθε σελίδα του ιστότοπου σας σε μία σελίδα που περιλαμβάνει όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία από αυτά που χαρακτηρίζουν μία σελίδα υποδοχής. Φυσικά, αυτή η πρακτική δεν σημαίνει ότι μπορείτε να αγνοείτε τις ειδικές σελίδες υποδοχής που δημιουργούνται ειδικά για αυτόν τον σκοπό.
Ο στόχος των σελίδων υποδοχής (landing pages)
Ο βασικός στόχος των σελίδων υποδοχής είναι η μετατροπή των κλικ και των επισκεπτών σε πωλήσεις ή εγγραφή σε newsletter λίστα, δηλαδή να μην χάνεται ο επισκέπτης και να προβαίνει σε μία επιθυμητή κίνηση όπως:
- Να μας δίνει το emαil του και την συγκατάθεσή του για αποστολή υλικού.
- Να προβαίνει σε μία αγορά.
- Να εγγράφεται για demo ή παρουσίαση.
- Να ζητά πληροφοριακό υλικό.
- Να ζητά περισσότερες πληροφορίες για το προϊόν ή την υπηρεσία.
Τι περιλαμβάνει μία Σελίδα Υποδοχής;
Μια σελίδα υποδοχής πρέπει να περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που αναζητεί ο επισκέπτης. Ταυτόχρονα, πρέπει να περνά το μήνυμα μάρκετινγκ με όμορφο τρόπο και να απαντά στις απορίες και τις επιφυλάξεις του επισκέπτη για το προϊόν ή τις υπηρεσίες που προσφέρει η επιχείρηση. Μερικές καλές πρακτικές:
- Να χρησιμοποιούνται γραφικά και εικόνες αλλά προσεκτικά και με μέτρο
- Να μην υπάρχουν μπάρες πλοήγησης ώστε ο επισκέπτης να μην μπορεί εύκολα να φύγει ή όταν φεύγει να πηγαίνει σε σχετικές σελίδες που θέλουμε να επισκεφθεί.
- Να υπάρχει συνέχεια σε σχέση με την διαφήμιση και εικαστικά αλλά και σε ότι αφορά στο μήνυμα μαρκετινγκ.
- Να υπάρχουν εύκολες επιλογές για καποιον που δεν θέλει να αγοράσει άμεσα ή να εγγραφεί.
- Να υπάρχουν μαρτυρίες πελατών (testimonials) και άλλες αποδείξεις ποιότητας (social proofs).
- Να περιλαμβάνονται αρκετά στοιχεία ώστε ο επισκέπτης να μπορεί και να είναι εύκολο να προβεί στην επόμενη κίνησή του ή να αποφασίσει.
- Να υπάρχει ξεκάθαρη προτροπή για δράση.
- Να είναι φιλική προς τα κινητά και γρήγορη στην πλοήγηση.
- Να έχει στηθεί η κατάλληλη υποδομή ανάλυσης για να μετράτε, να πειραματίζεστε και να βελτιώνετε τις σελίδες σας συνεχώς
Τα πιο συνηθισμένα λάθη στις σελίδες υποδοχής
- Η σελίδα υποδοχής είναι η αρχική σελίδα του ιστότοπου.
- Η προτροπή για δράση (call to action) δεν οδηγεί στο επόμενο βήμα.
- Η πρόταση μας προς τον πελάτη (unique value proposition) δεν είναι ξεκάθαρη.
Για να καταλήξουμε στο πιο αποδοτικό μήνυμα είναι απαραίτητο να κάνουμε συνεχείς δοκιμές και πειραματισμούς σχετικά με το μήκος, την εμφάνιση και την ιδανική μεθοδο παρουσίασης του μηνύματος μας στις σελίδες υποδοχής.
Μερικές συμβουλές για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα:
Όταν χρησιμοποιούμε πληρωμένη διαφήμιση για να φέρουμε κόσμο στην σελίδα υποδοχής, ο σχεδιασμός της σελίδας πρέπει να είναι λιτός και χωρίς πολλούς συνδέσμους προς άλλες σελίδες του ιστότοπού μας. Πολλές φορές οι landing pages δεν είναι καν προσπελάσιμες από τα μενού πλοήγησης. Αυτό συνήθως συμβαίνει για να μην γνωρίζει ο ανταγωνισμός τίς ενέργειές μας.
Αντίθετα, όταν οι επισκέπτες έρχονται οργανικά, η σελίδα μπορεί να είναι σύνθετη και αρκετά μεγαλύτερη, παρέχοντας περισσότερες πληροφορίες.
Έχει αποδειχθεί ότι τα αναδυόμενα μηνύματα (popups exit intent) είναι αποδοτικά σε ότι αφορά την εγγραφή των επισκεπτών. Είναι η τελευταία μας απόπειρα να “μετατραπεί” ο επισκέπτης σε υποψήφιο πελάτη.
Χρειάζεται να σκεφτούμε και να απαντήσουμε στις πιθανές φοβίες των επισκεπτών. Μία λίστα απαντήσεων στις πιο συνηθισμένες ερωτήσεις (FAQs) μπορεί να βοηθήσει σε αυτή την περίπτωση.
Για να ωθήσουμε τον επισκέπτη να κάνει την επόμενη κίνηση, μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα αίσθημα “επείγοντος”, προσθέτοντας ένα γραφικό αντίστροφής μέτρησης ή μία αναφορά στα λίγα τεμάχια που απομένουν διαθέσιμα σε περιπτώσεις ηλεκτρονικού εμπορίου.
Όπως πάντα, πρέπει να χρησιμοποιούμε εργαλεία παρακολούθησης και ανάλυσης της συμπεριφοράς των πελατών στις σελίδες υποδοχής μας.
Πως τα κάνω όλα αυτά;
Αφού καταλήξετε στην κατάλληλη στρατηγική για την δική σας επιχείρηση, έρχεται η ώρα της υλοποίησης. Εδώ, έχετε δύο εναλλακτικές επιλογές:
Σε περίπτωση που επιλέξετε μία landing page με περιεχόμενο, θα πρέπει να την στήσετε μέσω του εργαλείου CMS (π.χ. WordPress, Joomla) που χρησιμοποιείτε, ή να μετατρέψετε κάποιες από τις υπάρχουσες σελίδες σας σε Landing pages. Ακολουθώντας φυσικά τις γενικές αρχές που αναφέραμε παραπάνω.
Σε περίπτωση που θέλετε να δώσετε έμφαση στην άμεση μετατροπή, υπάρχουν εργαλεία με έτοιμα πρότυπα (templates) πολλών landing pages που ήδη ακολουθούν τις βέλτιστες πρακτικές. Απλά επιλέγετε αυτό που σας αρέσει και σας ταιριάζει περισσότερο, αλλάζετε να κείμενα και τις φωτογραφίες με τα δικά σας και σε ελάχιστο χρόνο έχετε έτοιμη προς δημοσίευση την σελίδα σας. ‘Ένα από αυτά, που χρησιμοποιούμε συχνά σε υλοποιήσεις πελατών μας είναι το Getresponse για το οποίο μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά στο ειδικό άρθρο μας.
Επίλογος
Ελπίζουμε να καταδείξαμε την σημαντικότητα των Landing pages. Αν έχετε απορίες ή θέλετε βοήθεια στην υλοποίηση όσων αναφέρθηκαν παραπάνω, μην διστάσετε να μας καλέσετε για βοήθεια.
Σου άρεσε το άρθρο; Γιατί δεν γράφεσαι για να μην χάσεις το επόμενο;