Μπορώ και θέλω να εξάγω, αλλά πως θα βρω τις πιο προσοδοφόρες αγορές παγκόσμια;

 

Το εργαλείο Global Market Finder της Google μπορεί να το χρησιμοποιήσει κάθε επιχείρηση για να βρει σημαντικά στοιχεία του Ανταγωνισμού και του ενδιαφέροντος για τα προϊόντα που παράγει, προκειμένου να τα προωθήσει σε αγορές του Εξωτερικού. Παρακάτω θα διαβάσετε πως μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε στην δική σας επιχείρηση για να αρχίσετε ή να επεκτείνετε τις δραστηριότητές σας με εξαγωγές.

 Πρώτη σελίδα Google Global Market Finder

Digital Marketing και Επιχειρηματικότητα

Ακόμη κι αν κάποια επιχείρηση δεν έχει ακόμα αποφασίσει να επενδύσει συστηματικά στο Διαδίκτυο, μπορεί να χρησιμοποιήσει μερικά από τα εργαλεία του Digital Marketing για να αποκτήσει επίκαιρη και ποιοτική πληροφόρηση για την παγκόσμια αγορά που την ενδιαφέρει. Εξαιτίας της φύσης του, αλλά και της γενικότερης κουλτούρας που έχει επικρατήσει στο διαδίκτυο, πολλά από τα οφέλη του Digital Marketing είναι διαθέσιμα χωρίς πληρωμή και δεν αφορούν μόνο σε όσες εταιρίες έχουν αποφασίσει να επενδύσουν στο Internet, αλλά σε ολόκληρο το επιχειρηματικό κοινό.

Ειδικά στις μέρες μας, η Ελληνική οικονομία πρέπει να γίνει εξωστρεφής και να παράγει προϊόντα τα οποία να μπορούν να πουληθούν σε αγορές του εξωτερικού. Πως μπορεί το Digital Marketing να βοηθήσει σε αυτό;

Τι είναι το Global Market Finder;

Ένα από αυτά τα χρησιμότερα εργαλεία του Digital Marketing που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από όλους είναι το Google Global Market Finder. Είναι ένας συνδυασμός διαφόρων λειτουργιών της πλατφόρμας της Google που συνδυάζει την αυτόματη μετάφραση (Google Translate) με τα εργαλεία υποστήριξης της διαφημιστικής πλατφόρμας του Google Adwords (Keyword Planner, Χώρες, Γλώσσες, cpc Bids). Χρησιμοποιώντας ταυτόχρονα τις δυνατότητες των δύο αυτών πλατφορμών και με δεδομένη την εξάπλωση του Google Adwords παγκόσμια, μπορούμε να έχουμε εξαιρετική πληροφόρηση για την ελκυστικότητα κάθε αγοράς για κάθε προϊόν και ανά πάσα στιγμή – στον βαθμό βέβαια που δεχόμαστε ότι το Google Adwords είναι διαδεδομένο, αντιπροσωπευτικό, ακριβές και ασφαλές στα αποτελέσματα που μας δίνει.

Πως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το Google Global Market Finder;

Ας πάρουμε για παράδειγμα έναν συνεταιρισμό ή μία εταιρία που θέλει να εξάγει ελαιόλαδο. Πολλές φορές έχουμε ακούσει ότι παρότι η Ελλάδα παράγει εξαιρετικής ποιότητας ελαιόλαδο, αυτό διατίθεται χύμα στους Ιταλούς, οι οποίοι στην συνέχεια το τυποποιούν και το εξάγουν ως δικό τους, με αποτέλεσμα να καρπώνονται την υπεραξία και πολύ μεγαλύτερα οφέλη για την οικονομία τους. Προφανώς δεν θέλουμε να συμβαίνει αυτό, άρα είναι λογικό να αναζητήσουμε λύσεις.

Η πρώτη μας κίνηση είναι να επισκεφτούμε την σελίδα του Google Global Market Finder στην διεύθυνση: http://translate.google.com/globalmarketfinder/g/index.html.

Global Market Finder results

Στην συνέχεια επιλέγουμε ως χώρα την Ελλάδα και την γλώσσα στην οποία θα γίνει η αναζήτησή μας. Αν έχουμε σκοπό να εισάγουμε ελληνικές λέξεις όπως “ελαιόλαδο”, “ελιές” κλπ θα επιλέξουμε τα ελληνικά, ενώ αν θέλουμε να εισάγουμε όρους όπως “olive oil”, “olives” κλπ θα επιλέξουμε τα Αγγλικά. Οι λέξεις κλειδιά που θα επιλέξουμε θα πρέπει να ανήκουν όλες σε μία συγκεκριμένη νοηματική κατηγορία. Για παράδειγμα, δεν έχει νόημα να βάλουμε στην ίδια έρευνα ελαιόλαδο και ταυτόχρονα ενδύματα ή εργαλεία.

Στην επόμενη στήλη, βάζουμε τα λεκτικά (που στην περίπτωσή μας είναι τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που προσφέρουμε) που θέλουμε να εξετάσουμε, ένα σε κάθε γραμμή. Στην τρίτη και τελευταία στήλη, επιλέγουμε την κατηγορία χωρών που μας ενδιαφέρει. Οι επιλογές είναι οι ακόλουθες:

  • Ευρώπη
  • Ευρωπαϊκή Ένωση
  • Αναδυόμενες αγορές
  • G20
  • Αμερική
  • Ασία
  • Ωκεανία
  • Αφρική
  • Μέση Ανατολή

Τελευταίο βήμα, το οποίο γίνεται για μία και μόνο φορά σε κάθε συνεδρία, είναι η συμπλήρωση του captcha. Το συμπληρώνουμε και πατάμε το κουμπί “Find Opportunity”.

Σε δευτερόλεπτα έχουμε μία λίστα ανά χώρα με την ακόλουθη πληροφόρηση:

  • Την χώρα
  • Αξιολόγηση της ευκαιρίας από την Google βάσει της οποίας γίνεται και η κατάταξη των χωρών
  • Το πλήθος μηνιαίων αναζητήσεων για τις συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά
  • το προτεινόμενο bid (αφορά την πλατφόρμα Adwords και δεν μας ενδιαφέρει προς το παρόν στην παρούσα ανάλυση)
  • και την ένταση του ανταγωνισμού, στην συγκεκριμένη χώρα, για τα συγκεκριμένα προϊόντα!

Αυτές οι πληροφορίες, είναι ο Παράδεισος των ανθρώπων του Μάρκετινγκ! Πατώντας το + στα αποτελέσματα, μπορούμε να δούμε αναλυτικά τις αναζητήσεις για κάθε λέξη – κλειδί και να καταλάβουμε ακόμη καλύτερα την συγκεκριμένη αγορά. Επίσης, παρέχονται μεταφρασμένα τα λεκτικά των λέξεων κλειδιών που εισάγαμε στην ή στις επικρατούσες γλώσσες της συγκεκριμένης χώρας, έτσι ώστε να συνεχίσουμε την έρευνά μας ακόμη περισσότερο εφόσον διαπιστώσουμε ότι η συνολική εικόνα της αξιολογούμενης χώρας είναι ελπιδοφόρα και ενδιαφέρουσα. Για να επεκτείνουμε τις λέξεις κλειδιά και να πάρουμε ακόμη πληρέστερη εικόνα, υπάρχει η επιλογή να χρησιμοποιήσουμε το εργαλείο Keyword Planner του Google Adwords που είναι ενσωματωμένο στο περιβάλλον με τον σχετικό σύνδεσμο.

Στο παράδειγμά μας έχουμε επιλέξει την Πολωνία ως μία ενδιαφέρουσα περίπτωση. Η Ρωσία, είναι πρώτη στην λίστα και φαίνεται αρκετά ελκυστική αλλά δεν την προτιμούμε, διότι η Ρωσία είναι μία από τις λίγες χώρες που η μηχανή αναζήτησης της Google δεν έχει την πρώτη θέση (την πρώτη θέση κατέχει η Yandex με μερίδιο 60%) και για αυτόν τον λόγο τα αποτελέσματα μπορεί να μην είναι τόσο αξιόπιστα και αντιπροσωπευτικά. Με το ίδιο σκεπτικό, απορρίπτουμε την Ισπανία, διότι η Ισπανία είναι η μεγαλύτερη ελαιοπαραγωγός χώρα και είναι λογικό να υπάρχουν σχετικές αναζητήσεις. Είμαι σίγουρος ότι παρόμοιες “παγίδες” και στοιχεία του ανταγωνισμού του, τα γνωρίζει πολύ καλά κάθε επαγγελματίας, έτσι δεν είναι;

Market Finder Poland results

Η Πολωνία λοιπόν, είναι ψηλά στην κατάταξη των χωρών βάσει της αξιολόγησης της Google για τα προϊόντα μας, έχει αρκετές αναζητήσεις, πολύ μικρό ανταγωνισμό, ενώ το κόστος διαφήμισης (αν τελικά προχωρήσουμε σε διαφήμιση μέσω Adwords), είναι εξαιρετικά χαμηλό. Το κατά πόσο αυτά τα δεδομένα ανταποκρίνονται και στην πραγματικότητα ολόκληρης της διαφημιστικής αγοράς, χρειάζεται φυσικά περαιτέρω διερεύνηση. Έχουμε όμως ένα καλό σημείο εκκίνησης της έρευνάς μας.

Αντίστοιχες αναζητήσεις μπορούμε να κάνουμε για όλες τις γεωγραφικές περιοχές που μας ενδιαφέρουν.

Άλλες πηγές άντλησης Πληροφοριών

Φυσικά, το εργαλείο Global Market Finder δεν είναι το μόνο για να αναζητήσουμε και να βρούμε χρήσιμες πληροφορίες για μία χώρα και την αγορά της. Πολύ συχνά, δεδομένα βρίσκουμε και από άλλες, επίσης πολύ αξιόπιστες πηγές. Για το παράδειγμά μας του ελαιόλαδου, το site του International Olive Council διαθέτει πολλά και καλά στοιχεία που θα μπορούσαν να μας βοηθήσουν στην αξιολόγησή μας. Ωστόσο, αυτός ο μεγάλος βαθμός τεκμηρίωσης και ποιοτικών δεδομένων είναι σπάνιος στο διαδίκτυο και σίγουρα, η ευκολία αναζήτησης μέσω του Google Global Market Finder καθώς και η πρώτη εκτίμηση του ανταγωνισμού που μας δίνει, είναι σημαντικότατα πλεονεκτήματα που αξίζουν τον κόπο και τον χρόνο που θα διαθέσετε.

Από τον χώρο του Digital Marketing αξίζει να δείτε επίσης το Google Trends, ένα εργαλείο που παρέχει πληροφόρηση για τις τάσεις που ενδιαφέρουν τους καταναλωτές όπως αυτές διαμορφώνονται από τις αναζητήσεις της μηχανής αναζήτησης της Google. Το Google Trends είναι ιδανικό εργαλείο όχι μόνο για την εύρεση μακροχρόνιων τάσεων, αλλά και εποχιακών τάσεων, μέσα στον ίδιο χρόνο. Αλλά για το Google Trends θα μιλήσουμε αναλυτικά σε κάποιο άλλο άρθρο μας.

Αφού μαζέψετε όλη την πληροφόρηση που χρειάζεστε, την αξιολογείτε και επιλέγετε. Έχετε βρει την αγορά σας. Μένουν πολλά ακόμη. Μπορείτε να δείτε μερικά από αυτά στον αναλυτικό οδηγό εξαγωγών για μικρομεσαίες επιχειρήσεις που ετοίμασε η αγαπημένη μας Ευρωπαϊκή Επιτροπή (γνωστή και ως Κομισιόν) της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Εσείς τι προϊόντα και υπηρεσίες μπορείτε να διαθέσετε στο εξωτερικό; Έχετε βρει κάποια άλλη λύση που να δίνει πληρέστερη ή συμπληρωματική πληροφόρηση; Αφήστε το σχόλιό σας και μοιραστείτε την γνώση σας!

Σου άρεσε το άρθρο; Γιατί δεν γράφεσαι για να μην χάσεις το επόμενο;


Σχολιάστε...